Vartotojai turėtų žinoti savo teises

Drįsčiau teigti, jog dėl savo nežinojimo, žmonės daug praranda. Aš taip pat būčiau praradęs, jei nebūčiau kažkada ir kažkur ausies kampučiu girdėjęs apie vartotojų teises. Dabar papasakosiu visą istoriją.

Mano panelei sugedo Kingston micro sd 8GB atminties kortelė. Taip ji atsidūrė pas mane, kartu su pirkimo kvitu. Tuomet nuvykau į Bitės saloną, kuriame ji buvo pirkta (2010 m. sausį). Ten man buvo atsakyta, kad “originalioms prekėms galioja 3 mėn. garantija”. Nepadėjo mano bandymai aiškinti, jog jokio garantinio talono su laiko terminu aš negavau, o pirkimo kvite jokie terminai nenurodyti, tad pagal LR įstatymus turėtų būti taikoma 24 mėn. garantija. Pagalvojau, kad gal ateisiu kitą dieną, kai dirbs kita pardavėja.

Kitą dieną vėl apsilankiau tame pačiame Bitės salone. Mano viltys, kad kita pardavėja bus labiau apsiskaičiusi ištirpo kaip sviestas ant įkaitusios keptuvės. Pastaroji dar apskambinėjo “viršesnius”, po keleto skambučių pareiškė, kad “originalioms prekėms ir priedams taikoma 6 mėn. garantija”. O dieną prieš tai sakė 3…. (gal jei būčiau trečią kartą nuėjęs, būtų dar pailgėjęs?). Tuomet pardavėjai tiesiai šviesiai pasakiau, kad pyktis nenoriu, tačiau kreipsiuosi į vartotojų teises ginančias institucijas. O ji man atšovė “Prašom, jūsų teisė”. Pagalvojau, o kuri firma norėtų, kad juos nutarkuotų tos institucijos….

Dar tą pačią dieną draugas, patyręs šioje srityje kaip pardavėjas, padėjo parašyti prašymą tą Bitės saloną valdančiai firmai (“UAB Spainetos prekybos sistema”). Prašyme išdėsčiau, kada buvo įsigyta kortelė, kad ji nebeveikia ir paprašiau gražinti pinigus arba pakeisti veikiančia kortele. Prisegiau čekio kopiją, dar kartą išdėsčiau visą situaciją su vartotojų teisių įstatymu. Laiško pabaigoje paprašiau pateikti raštišką atsakymą. Nuėjau į artimiausią pašto skyrių ir išsiunčiau registruotu paštu (jei neatsakytų, kad turėčiau įrodymą, jog kreipimąsi išsiunčiau).

Jau kitą dieną sulaukiau skambučio (laiške nurodžiau ir savo telefono numerį) iš to Bitės salono, kuriame kortelė buvo pirkta (nors laišką siunčiau į centrinę būstinę kitame mieste). Kalbėjo jau labai maloniai, pakvietė su kortele atvykti į saloną. Nuvykus į saloną nustatė, jog kortelė neveikia ir yra sugedusi, pakeitė kortelę į analogišką naują ir palinkėjo geros dienos 🙂

Taigi nereikėjo net kreiptis į vartotojų teises ginančias institucijas, tačiau jei būtų reikėję, būčiau kreipęsis. Atsiminkite, jog

Jei ant pirkimo kvito nenurodytas garantinis terminas, o garantinis talonas neišrašytas, prekei galioja 24 mėnesių garantija. Jei pardavėjas nesutinka:
1. Kreipkitės į pardavėją raštiškai.
2. Gavę atsakymą, jei jis Jums nepalankus, galite kreiptis vartotojoteises.lt nurodytais kontaktais ir Jums bus paaiškinta, ką daryti toliau.

Pasiskaitykite plačiau

Ar Jūs kada nors buvote pakliuvę į panašią situaciją? Galiu įsivaizduoti, kad dažnas iš Jūsų atsakys TAIP. Tačiau didžioji dauguma iš atsakiusių teigiamai, ko gero, nežinojo savo teisių ir dėl to pralaimėjo prieš pardavėją. Tikiuosi, kad šis įrašas bus kam nors naudingas.

4 comments on “Vartotojai turėtų žinoti savo teises”

  1. Vilius Reply

    Geras įrašas. Aišku buvom, bet kadangi ne tiek daug žinojom, taip ir likom kvailio vietoje, ypač kai tokios pardavėjos, nors tu joms galvą nurauk neigia viską ir viskas, o jau kai pajudinama iš valdžios viskas keičiasi.. 🙂

  2. praeivis Reply

    O kaip viena ar kita pusė gali įrodyti, kad nebuvo išduotas garantinis talonas? Nes pardavėjas, gali tvirtinti, kad toks garantinis talonas išduotas, net jeigu nebuvo išduotas. O savanaudis pirkėjas, atvirkščiai gali išmesti garantinį ir tvirtinti, kad jis nebuvo informuotas kad garantinis laikotarpis tik 3 mėnesiai ir reikalauti pakeisti prekę net už metų.

  3. :] Reply

    xox, dėkui už įdomų įrašą. Jį radau visai “ne į temą” googlindamas

    praeivis, pvz. Senukuose pirkimo čekį prisega prie prietaiso knygelės ar garantinio talono lapo. O be garantinio lapo/spaudo garantinis negalioja. O pardavėjai su savo +xxx% antkainiais nenubiednės oakeitę vieną kitą prekę.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *